Manik urai kepunyaan PAS

>> Tuesday, July 14, 2009

Keputusan pilihan raya kecil Manik urai telah pun di ketahui..PAS telah mengekalkan kerusi dun manik urai yang berlansung pagi tadi..calon PAS mohd fauzi telah mengalahkan calon BN tuan aziz dengan 65 majoriti undi..untuk sejenak kita berfikfir sebentar..Adakah pembinaan jambatan main urai akan di terus kan oleh kerajaan BN atau hanya umpan kerajaan untuk memancing undi rakyat di situ supaya calon BN di undi dan seterusnya menang dalam pilihan raya kecil ini..saya berpendapat penduduk di situ telah menolak BN adalah kerana isu yang di bangkit kan oleh pihak kerajaan hanya isu tentang "pembangunan" sedangkan penduduk tidak lagi mengimpikan pembangunan yang hanya di lakukan bila pihak kerajaan mendapat kepentingan di situ..Bila tiada kepentingan,BN hanya menutup mata? idealogi ini harus di tukar kerana rakyat khusus nya dan amnya penduduk di situ tahu akan hal yang sebenarya yang BN hanya melakukan bila ada kepentingan di situ..

2 comments:

lalink7 July 14, 2009 at 8:14 PM  

saye tak berminat dgn politik..
tapi saje nak share pendpt..
Menurut Timb Perdana Menteri kita..isu jambatan akan terlaksana jika BN menang..Mungkin saudara cakap isu ini utk gula-gulakan rakyat manik Urai..tapi jika adanya jambatan tersebut saye xrasa jambatan tersebut untuk kepentingan kerajaan..tetapi untuk kepentingan rakyat semata-mata..adanya jambatan tersebut maka akan memudahkan penduduk untuk bergerak..

maaf jika saye salah..
spt saye kata..saye memang xminat politik..
Wallahualam..

Pahlawan iranun July 14, 2009 at 8:29 PM  

salam saudari lalink7

terimah kasih kerana berkunjung ke blog saya serta memberi komen dan pendpt..

kerajaan membuat jambatan manik urai di sebab kan kerana ia mempunyai kepentingan di situ..kalau betul tujuan membina jambatan itu semata mata untuk kegunaan penduduk di situ..kenapa sebelum pilihan raya kecil manik urai tidak di war- war kan, malah di jadi kan satu kejutan untuk penduduk di situ ketika tpm turun pdg memantau kempen BN di manik urai..ini persoalan nya? ini adalah satu strategi untuk memancing undi..jadi adakah BN tiada kepentingan disitu? fikirkan lahhhh...

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP